jak wybrać firmę SEO

Czym wyróżnia się dobra agencja SEO? Sprawdź porady Google

Jeśli posiadasz swój biznes i zakładasz dla niego stronę www, z pewnością z czasem rozmyślasz o tym, co zrobić, aby była ona widoczna jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Jasne jest przecież, że współcześnie widoczność w sieci jest jednym z podłoży sukcesu, ponieważ to właśnie tu wielu klientów pierwszy raz przeczyta o twojej ofercie. Jak wobec tego wybrać rzetelną agencję SEO? Polecamy wsłuchać się w podpowiedzi ekspertów, a najlepiej tych od Google.

Jak znaleźć solidną agencję SEO? Google opublikowało o tym kurs

Nie można zaprzeczyć, że cała branża usług SEO, a więc działań skupiających się na optymalizacji stron www pod wyszukiwarki, zaistniała i cały czas rozkwita praktycznie tylko za sprawą Google. Pomimo obecności licznych opcji, jak m.in. Bing, Rambler lub Yandex, wciąż najważniejsze są pozycje wypracowane w wyszukiwarce firmy z Mountain View. Każdy zatem, kto stara się pozyskać widoczność w sieci, powinien powalczyć o swoją pozycję w top 3 w Google. W przypadku sektorów, w których konkurencja jest silna, z reguły jest to nieosiągalne bez wsparcia specjalistów z firmy SEO. Google zdecydowało się pomóc tym, dla których koncepcja optymalizacji stron jest kompletną nowością, i nakręciło krótki film o tym, jak rozpoznać solidną firmę SEO.

Cechy solidnej firmy SEO według Google

Pracownica Google z ponad dziesięcioletnim stażem punkt po punkcie tłumaczy, jak poznać solidną firmę SEO, wymieniając wśród kluczowych cech m.in.:

  • rozpoczęcie optymalizacji i pozycjonowania od drobiazgowego audytu strony,
  • umiejętność estymacji budżetu i czasu koniecznego do zakończenia planowanych działań,
  • udzielenie witrynie opieki technicznej oraz praca nad poprawą jej użyteczności,
  • przejrzystość odnośnie planowanych działań, m.in. poprzez ciągły dostęp do statystyk strony i comiesięczne raporty,
  • zagwarantowanie stronie wsparcia technicznego i praca nad zwiększeniem jej użyteczności,
  • zadbanie o ogólną widoczność strony internetowej, a nie tylko pozyskiwanie pozycji w wyszukiwarce na konkretne frazy.

Przedstawicielka Google wskazuje również, iż solidna agencja SEO nigdy nie obieca fenomenalnych rezultatów z dnia na dzień, ponieważ optymalizacja strony internetowej jest procesem długotrwałym, w szeregu przypadków dającym dostrzegalne efekty na ogół po kilku miesiącach pracy.