Krótko o pozycjonowaniu
Zamów pozycjonowanie stron
Istnieją trzy popularne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni specyficzną funkcję przed cyklicznymi lub jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Światowe Dni Młodzieży, Dzień Ojca lub Tłusty Czwartek. Ten wariant pozycjonowania będzie szczególnie efektywny, jeżeli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odkryta i użyta z należytym wyprzedzeniem. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze gastronomii i turystyki. Najczęściej powinno się zacząć je na dwa-trzy miesiące przed ważnym wydarzeniem, żeby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową ewentualnie uzupełnioną treść strony.
Pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon
Drugi typ pozycjonowania to solidne i sprawdzone wyjście dla posiadaczy niskich budżetów na reklamę. Dzięki należytemu doborowi fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z interesującą nas branżą, ale również stawki za reklamę w Google Adwords istotnie się zredukują. Pozycjonowanie Long Tail oznacza także dużo mniejszą konkurencję. Ważne jest również to, że coraz popularniejszy jest trend wprowadzania rozbudowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– buty Adidas Runfalcon białe sklep online,
– golarka Eldom G42 szara,
– smartfon LG G7 niebieski.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo ważne w szczególności dla sklepów internetowych. Za pomocą tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie bardzo obszerną ofertę produktów mogą efektywniej piąć się na wysokie pozycje w Google.
Pozycjonowanie Lokalne
W takim pozycjonowaniu istotne jest dołączenie do słowa kluczowego nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić przeważnie:
– miasto (np. “siłownia Kraków”)
– dzielnicę (“sklep obuwniczy Stare Miasto”)
– kraj (“kompozytor Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie zda egzamin w stosunku do firm lokalnych, które adresują swoje usługi tylko do klientów przebywających w danym regionie. Taka strategia pozycjonowania jest przydatna również wtedy, gdy firma ma mały budżet na reklamę i nie jest w stanie walczyć o pozycje na słowa kluczowe bez dopasowania regionalnego, przykładowo zamiast “sklep obuwniczy”, to “sklep obuwniczy Kraków”.
Kontakt:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]