PBN czyli private blog network jako element szerszej strategii marketingowej
Private blog network - ta niezwykła oferta wszystkich zadowoli.
Żeby odbiorca wyszukał twój biznes musisz nie tylko posiadać firmową stronę www, ale też postarać się o jej pojawianie się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony i to czy systematycznie pojawiają się na niej nowe wyczerpujące i pomocne dla klienta informacje. Jednak nie wolno również zlekceważyć tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jednym ze sposobów na link building jest zastosowanie PBN – prywatnej sieci serwisów.
Private blog network – pomocne jako element wieloskładnikowej strategii reklamowej
PBNy są prywatne, bo są budowane a następnie administrowane przez jeden podmiot (z reguły przez agencję SEO bądź większą agencję marketingową), który troszczy się o jakość publikowanych tam artykułów. Prywatne sieci serwisów są na ogół wykorzystywane jako jeden z punktów wieloaspektowej strategii marketingowej, co jest bardzo istotne, gdyż najlepsze rezultaty ich wykorzystania zauważa się w stosunku do stron, które są należycie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci blogów nie tylko pozwalają na wygenerowanie znacznej ilości linków przychodzących do strony, ale także na ich zróżnicowanie, co jest pozytywnie postrzegane przez wyszukiwarki. Mankamentem PBNów jest to, że ich utworzenie sporo kosztuje, a później konieczne jest przeznaczenie wielu godzin na zachowanie ich na stosownym poziomie.
Jak wykorzystać PBN? Rekomendujemy wizytówki NAP i artykuły z canonicalem
Prywatne sieci serwisów bardzo dobrze spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bo można za ich pośrednictwem zamieszczać tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Co to NAP? To właściwie każda publikacja w sieci, gdzie dodane są podstawowe informacje telekontaktowe firmy – jej telefon bądź e-mail, adres oraz pełna nazwa. Na przykład NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim również profil w mediach społecznościowych, wpis w internetowym rejestrze firm albo artykuł, w którym podano firmowe dane kontaktowe.
Druga ciekawa metoda korzystania z możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. To republikacja ciekawych artykułów z dodaniem linku do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku algorytmy wyszukiwarek zazwyczaj oceniają wyżej przydatność pierwotnego artykułu, gdyż natrafianie na odnośniki do niego na różnych stronach zewnętrznych traktują jako dowód, że pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się rzetelne, warte uwagi informacje. Artykuły z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy tekstach z branż YMYL, w których liczy się pozyskanie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych przede wszystkim z bieżącymi informacjami, doradztwem prawnym medycyną i doradztwem finansowym.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO